Let’s travel together.

تپه شیر در بلژیک

0

از دیدنی ها ی زیبای بلژیک

یکی از دیدنی های جالب در کشور بلژیک تپه ی شیر می باشد . تاریخچه این مرکز توریستی به نبرد واترلو بر می گردد .

واترلو در 15 کیلومتری جنوب بروکسل واقع شده است و محل نبرد ناپلئون بناپارت پادشاه فرانسه و تسلیم و شکست او بوده است که در این جنگ که یکی از خونین ترین جنگ ها بوده در حدود شصت و پنج هزار نفر در عرض 10 ساعت کشته و زخمی شدند .

این مکان دیدنی حدود 150 سال پیش به دستور ویلیام اول پادشاه هلند ساخته شد. این مکان از یک تپه مخروطی شکل دست ساز با ارتفاع حدود 40 متر تشکیل شده است .

یک مسیر پله ای تا بالای تپه ادامه دارد و بازدیدکنندگان را به بالای تپه هدایت می کند در بالای این تپه شیری بر روی یک سکو قرار دارد که یک دست خود را بر روی توپی قرار داده که نشانه آنست که دنیا در اختیار ماست.

این تپه به یاد ولیعهد هلند پسر ویلیام  که در این محل در جنگ واترلو تیری به شانه اش برخورد کرد و باعث سقوط او از روی اسب شد، ساخته شده است.

در اطراف تپه تمام منطقه سبز و پوشیده از گل و زمین های کشاورزی است که گهگاه قبوری از کشته شدگان جنگ که با احترام دفن شده اند دیده میشود بر روی سنگ قبر آنان مشخصات کامل آن شخص که چه کسی بوده و چه درجه ای و چه سنی و چه مذهبی داشته، نوشته است . و تمام قبور با گلهای زیبا تزیین شده که از جاذبه های زیبای آن منطقه می باشد .

بازدید کنندگان به وسیله پلکانی به زیر این منطقه که موزه واترلو است هدایت میشوند و در هنگام ورود به هر نفر یک کنترل داده می شود که در روی آن زبان مورد درخواست را میتوان مشخص کرد و این کنترل هرگاه در جایگاه مخصوص هر عکس ، شکل ، مجسمه و … قرار داده میشد توضیحات لازم در مورد آن گفته می شد .

در قسمت مرکزی موزه گروهی از سربازان با لباسهای فرانسوی ، هلندی ، روسی و…قرار داشت و کسانی که گردن آنها با گیوتین زده شده بود با اسم و و عکس نشان داده می شد همچنین یک دستگاه چاپ گوتنبرگ قرار داشت که الکترونیکی کار می کرد.

در یک سمت موزه محل نبرد را به تصویر کشیده بودند که با تلسکوپی که در آنجا قرار داده شده بود نبرد به طور سمبولیک دیده می شد سپس سینمای پنج بعدی قسمتی از نبرد ناپلئون و شکست او را نمایش می داد . در طبقه ی بالا ، دور تا دور میدانی موزه ی جنگ درست کرده بودند و همچنین اتاقی با عینک های چند بعدی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که قسمتی از جنگ ناپلئون و واترلو بصورت چند بعدی داده میشد .

روی هم رفته مکان بازدید زیبا وجالب بود و نشان از اهمیت موضوع گردشگری بود که از جنگی که متعلق به خود بلژیک نبوده یک مکان توریستی و منبع درآمد زیبایی درست کرده بودند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.